Forum www.pso2008.fora.pl Strona Główna www.pso2008.fora.pl
Pedagogika społeczno-opiekuńcza
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pedagogika porównawcza ćwiczenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pso2008.fora.pl Strona Główna -> Przedmioty Rok II
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kangur




Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:09, 05 Paź 2009    Temat postu: Pedagogika porównawcza ćwiczenia

Warunki zaliczenia:

zaliczenie z ćwiczeń wystawiane jest na podstawie oceny:

frekwencji (należy uzyskać zaliczenie z treści będących przedmiotem opuszczonych zajęć);
stopnia przygotowania do zajęć (w przypadku nieprzygotowania należy uzyskać zaliczenie z treści wskazanych przez prowadzącego);
wkładu pracy studenta wniesionej w proces realizacji zadań dydaktycznych w czasie zajęć;
referatu zaliczeniowego na temat systemu edukacyjnego wybranego państwa.

Prowadzący: Dominika Skowrońska mail: [link widoczny dla zalogowanych]
Zajęcia:

1. Zajęcia organizacyjne, przedstawienie programu i wymagań, rozdanie referatów zaliczeniowych

2. Przegląd Raportów UNESCO o stanie oświaty i edukacji w świecie
E. Faure, E. Herrera, A. R. Kaddoura, H. Lopes, A. W. Pietrowski, W. Rahnema, F. C. Ward, Uczyć się, aby być, PWN, Warszawa 1975.
Roz. 1. Podrozdział: Stan dzisiejszy, s. 68 - 87

Roz. 8 Podrozdziały: Innowacje i poszukiwanie nowych rozwiązań,

Drogi i sposoby wdrażania strategii oświatowych, s. 334 – 424.

J. Delors (red.), Edukacja - jest w niej ukryty skarb, Wyd. UNESCO, Warszawa 1998.
Roz. 4. Cztery filary edukacji,

Roz. 5. Edukacja przez całe życie,

Roz. 6. Od edukacji podstawowej do uniwersytetu, s. 85 - 146.

F. Mayor, J. Binde, Przyszłość świata, Raport UNESCO, Wyd. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych, Warszawa 2001.
Część 3, W kierunku kontraktu kulturowego: od społeczeństwa informacyjnego do społeczeństwa wiedzy, s. 301 – 400.

Program UNESCO: Edukacja dla wszystkich
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

podział tekstów do przeczytania między grupy

3. Szkolnictwo różnego szczebla we współczesnych systemach oświatowych. Struktura wybranych systemów edukacyjnych, elementy strukturalne i ich funkcja. Realizacja obowiązku szkolnego w różnych systemach oświatowych. Problematyka selekcji szkolnej i zawodowej (miejsce i czas dokonywania selekcji oraz instytucje przeprowadzające ją), odsiewu i drugoroczności. Rola szkół sektora państwowego, publicznego oraz prywatnego w wybranych krajach.
Rodzaje systemów szkolnych

Główne tendencje w systemach edukacyjnych na świecie

System oświaty w Polsce

Reformy systemu oświaty w Polsce po 1989 roku


M. Vanova, Pedagogika porównawcza, w: Pedagogika. Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, [red.] B. Śliwerski, GWP, Gdańsk 2006
Podrozdział: Systemy szkolne na świecie i ich typologia, s. 79 – 92.

M. Cylkowska-Nowak, Główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, Z. Kwieciński, B. Śliwerski [red.], PWN, Warszawa 2004, s. 367 – 382.
B. Śliwerski, Polski system oświatowy, w: J. Prucha, Pedagogika porównawcza, PWN, Warszawa 2004, s. 280 – 344.
B. Śliwerski, Reformowanie oświaty w Polsce, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, Z. Kwieciński, B. Śliwerski [red.], PWN, Warszawa 2004, s. 383 – 396.

4. Szkolnictwo różnego szczebla we współczesnych systemach oświatowych. Struktura wybranych systemów edukacyjnych, elementy strukturalne i ich funkcja. Realizacja obowiązku szkolnego w różnych systemach oświatowych. Problematyka selekcji szkolnej i zawodowej (miejsce i czas dokonywania selekcji oraz instytucje przeprowadzające ją), odsiewu i drugoroczności. Rola szkół sektora państwowego, publicznego oraz prywatnego w wybranych krajach.
System oświaty w wybranych krajach europejskich – Francja, Niemcy


5. Szkolnictwo różnego szczebla we współczesnych systemach oświatowych. Struktura wybranych systemów edukacyjnych, elementy strukturalne i ich funkcja. Realizacja obowiązku szkolnego w różnych systemach oświatowych. Problematyka selekcji szkolnej i zawodowej (miejsce i czas dokonywania selekcji oraz instytucje przeprowadzające ją), odsiewu i drugoroczności. Rola szkół sektora państwowego, publicznego oraz prywatnego w wybranych krajach.
System oświaty w wybranych krajach europejskich - Wielka Brytania, Szwecja

6. Szkolnictwo różnego szczebla we współczesnych systemach oświatowych. Struktura wybranych systemów edukacyjnych, elementy strukturalne i ich funkcja. Realizacja obowiązku szkolnego w różnych systemach oświatowych. Problematyka selekcji szkolnej i zawodowej (miejsce i czas dokonywania selekcji oraz instytucje przeprowadzające ją), odsiewu i drugoroczności. Rola szkół sektora państwowego, publicznego oraz prywatnego w wybranych krajach.
System oświaty w Stanach Zjednoczonych i w Australii

7. Szkolnictwo różnego szczebla we współczesnych systemach oświatowych.
Struktura wybranych systemów edukacyjnych, elementy strukturalne i ich funkcja. Realizacja obowiązku szkolnego w różnych systemach oświatowych. Problematyka selekcji szkolnej i zawodowej (miejsce i czas dokonywania selekcji oraz instytucje przeprowadzające ją), odsiewu i drugoroczności. Rola szkół sektora państwowego, publicznego oraz prywatnego w wybranych krajach.
System oświaty w Japonii, Korei Południowej i Hongkongu

8. Szkolnictwo różnego szczebla we współczesnych systemach oświatowych.
Struktura wybranych systemów edukacyjnych, elementy strukturalne i ich funkcja. Realizacja obowiązku szkolnego w różnych systemach oświatowych. Problematyka selekcji szkolnej i zawodowej (miejsce i czas dokonywania selekcji oraz instytucje przeprowadzające ją), odsiewu i drugoroczności. Rola szkół sektora państwowego, publicznego oraz prywatnego w wybranych krajach.
Oświata w krajach rozwijających się. Systemy oświatowe wybranych krajów Azji, Afryki i Ameryki Łacińskiej.

9. Uprawnienia oraz obowiązki (status prawny) nauczycieli w krajach Europy.
M. Vanova, Pedagogika porównawcza, w: Pedagogika. Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, [red.] B. Śliwerski, GWP, Gdańsk 2006 Podrozdział: Wstępne kształcenie nauczycieli w „starych” krajach UE, s. 93 – 101.
J. Frątczak, Pedagogika porównawcza, WSP, Bydgoszcz 1992,
Rozdział 8. Edukacja nauczycieli w wybranych państwach, s. 175 – 185.

D. Grześ, Status nauczyciela w wybranych krajach Europy Zachodniej, w: „Nowa szkoła”, 1993, nr 8.
R. Pachociński, Społeczno-zawodowa sytuacja nauczycieli w krajach EWG, w: „Edukacja”, 1994, nr 2.

10. Modele wyższych uczelni. Modele uczelni amerykańskich i europejskich. Deklaracja Bolońska oraz Strategia Lizbońska a kierunki rozwoju europejskich systemów edukacyjnych.
M. Vanova, Pedagogika porównawcza, w: Pedagogika. Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, [red.] B. Śliwerski, GWP, Gdańsk 2006 Podrozdział Modele szkolnictwa wyższego w Europie, s. 92 – 93.
J. K. Thieme, Szkolnictwo Wyższe. Wyzwania XXI wieku, Difin S.A., Warszawa 2009,
Roz. 3. Europejskie szkolnictwo wyższe, s. 85 - 147

Roz. 4. Amerykańskie szkolnictwo wyższe, s. 148 - 212.

11. Przegląd europejskich programów rozwoju systemów edukacyjnych: "Uczenie się przez cale życie" - Lifelong Learning Programme (LLP) 2007 – 2013.
Education and Training, "Uczenie się przez cale życie" Lifelong Learning Programme (LLP) 2007 - 20013, Nowoczesne metody i standardy zarządzania - jako szansa rozwoju placówek oświatowych , z uwzględnieniem wykorzystania środków pomocowych, Europejski Instytut "Socrates Scola" , Warszawa 2008.

12. Pedagogiczne badania porównawcze. Przykłady międzynarodowych badań osiągnięć szkolnych (TIMSS 2007, PIRLS 2006): główne cele, założenia i wnioski, stosowane narzędzia.
B. Matwijów, Pedagogiczne badania porównawcze, w: Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, S. Palka (red.), Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998, s. 135 - 146.
TIMSS
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

PIRLS
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

13. Podsumowanie zajęć, wpisywanie zaliczeń


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kangur dnia Wto 13:22, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kangur




Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:37, 13 Paź 2009    Temat postu:

Do grupy I
Efekty naszej pracy z ostatnich ćwiczeń przesyłam na pocztę uj w celu zaoszczędzenia waszych pieniędzy i naszych drzew:)

Jeżeli jednak ktoś chce kserować lub nie jest wpisany w usosie do grupy 1 to jutro tj. środa, będę miała nasze prace.

Pozdrawiam
Kangur


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karolina Bambo




Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:17, 16 Paź 2009    Temat postu:

Ja nie mam nic na poczcie Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kangur




Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:57, 16 Paź 2009    Temat postu:

Bo nie ma Cie na usosie:) Zaraz będziesz miała Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anulaw




Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:33, 16 Paź 2009    Temat postu:

a ja tez mogłabym Cie prosić o przysłanie mi tych materialow?anna.widla@uj.edu.pl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fasolka2105




Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:51, 11 Sty 2010    Temat postu:

Czesc mam prośbę do osób ktore miały referacik z USA Niemeiec i Francji czy mozecie mi to prezsłąc albo wskazać gdzie to znajde
Ola
meil: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fasolka2105




Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:00, 11 Sty 2010    Temat postu:

Ponawiam swoją prośbe Smile potrezbuję tego na dzis:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pso2008.fora.pl Strona Główna -> Przedmioty Rok II Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin